Samstag, 27. Februar 2010

Viata e frumoasa!

Cineva spunea :in viata poti sa deschizi toate usile ,dar nu trebuie sa treci prin toate!
Cand am plecat din Tara ,pentru o excursie de cinci zile la Berlin ,deschideam o usa ,sigura fiind ca n-am sa intru . Asa credeam .Aveam o fetita superba ,un servici excelent ,o casa minunata o ceata de prieteni nebuni ,o familie pe care o iubeam . Plecam intr-o ultima tentativa de a-mi salva casatoria ..Sotul meu era deja de trei luni acolo . Mama mea , la plecare inainte de a "ma pupa " zgomotos pe amandoi obrajii ,m-a privit adanc in ochi si a rostit ca pentru ea :nu teeeee mai intorci tu ,mama ! (mi-am zis :mama ...cu exagerarile ei ! )
In ziua aceea se implinea un an de la Revolutie,se imparteau steaguri mici de hartie cu o gaura in ele .. Trupele anti-tero stateau la panda .. cu scuturi ..O mica mascarada ! Un prieten ,profesor de pian la Liceul de Muzica ,la care mai aveam vol doi al romanului "Cel mai iubit dintre pamanteni "(care ma costase o avere ,mai precis salariul meu pe o luna ... ) m-a strans in brate ..Ce faci ? Demonstrezi ?
M-a privit socat ..Eu? Nu ne vazusem de la revolutie . A inceput sa-mi arate cicatricele ..Din vara ,de la Mineriada .. Fusese sa-si ia verghetele ,se casatorea peste o saptamana .L-au intalnit minerii ,l-au legitimat si "descoperindu-l ca intelectual"l-au snopit in bataie ..Nu nunta ,spital ! Asa le trebuie intelectualilor !Cand a aflat ca plec m-a rugat, daca mai am un gram de discernamant ,sa nu ma mai intorc ! In ziua plecarii ,directorul mi-a facut un mic cadou si mi-a spus :Doamna Felicia ,daca va intoarceti ...sunteti proasta ! L-am privit surprinsa ... am murmurat .."cum e cu cartea de munca ,desfacerea contractului ,art.130,lit i ..M-a privit zambind intelegator .. Oricand va intoarceti ,si peste 30 ani va promit ca o sa aveti cartea de munca "curata"!
Socrul meu ,a mai controlat pasaportul .. apoi mi-a zis :"Hai Doamna la Capsa ,sa sarbatorim !"La plecare mi-a strecurat un pumn de "koroane "cred ,sa am pe drum ... !
La urcarea in autocar ,ultima amintire era fetita mea superba ,o mica domnisoara in miniatura ,cu trasaturi distinse ,imbracata intr-o haina de"astrahan"gri deschis ... Si care a tinut neaparat sa-mi spuna un ultim banc ,nu tocmai ortodox .
In Bratislava ,din mica mea comoara , primita de la socru meu ,am reusit sa platesc pepsi si cafelele la 14 persoane ! Calatoria a fost lunga si obositoare .Cu cat ma indepartam mai mult ,cu atat ma chinuia dorul ..dorul de copil in special .Temerile cadeau ca o avalansa peste mine ..Era prima mea iesire ,nu cunosteam limba ..cu putina franceza si rusa nu stiu cat m-as fi descurcat .Ajunsi in Berlin ,o tiganca deosebit de frumoasa ,Denisa ,cu o droaie de copii dupa ea ,a insistat sa merg cu unchiul ei pana-n Hamburg .Eram inca indecisa ,sotul meu urmand sa vina peste doua zile in Berlin ... Imi era teama sa "nu ma pierd" ..Pana la urma a aparut sotul Denisei care nu mai contenea sa-si sarute puradeii ,unchiul care si el saruta ce si pe cine nimerea ....Ce faceti mai tiganusilor ? ! Si pupa la ei .... Pe scurt ,m-au convins sa merg cu ei .Stateam in fata cu unchiul ,caruia nu i-am retinut numele ...Era un barbat foarte distins ,cu trasaturi marcante ..Povestea frumos ,avea o voce calda ,placuta ... Poveste de vremurile cand venise el cu sotia ..frumoasa lui sotie tot tiganca ,de fiica lor ,de afaceri etc ... Pe o autostrada ,a omis o iesire si am facut peste 100km in plus .. Aproape de Hamburg ,mi-a aratat intr-o direstie o casa cu multe lumini . :Uitati doamna ,acolo stam noi !Haideti sa faceti Craciunul cu noi !Am facut sarmale si ca la dumneavoastra si ca la noi ! Ma gandeam cum naiba or fii sarmalele lor si am intrebat ...Pai la dumneavoastra se fac cu carne si orez si la noi ,la afgani se fac cu carne si nuca! ...Asaaaaa .... Deci am vorbit peste patru ore cu un afgan ,care vorbea perfect romaneste ...
Am refuzat politicos ... desi tare mi-as fi dorit sa cunosc aceasta familie ..Erau peste 20 de membrii ,frati de-ai lui ,frati de-ai ei ...nepoti .In Hamburg ,mi-a cumparat bilet de tren Si cu greu a acceptat sa ia banii ,apoi m-au condus cu totii ,inclusiv puradeii ...pana la linia de la care pleca trenul ...I-am convins sa plece ,de dragul copiilor care erau obositi ..Stand pe peron ,napadita din nou de ganduri ,temeri si dor ,apare un baiat foarte lung si slab ,cu care calatorisem in autocar .Parea la fel de "pierdut " ca mine ." Prietenii" la care venise ,nu voiau sa fie deranjati ... Alta alternativa nu avea ..Voia sa se intoarca in Tara .I-am propus sa ma insoteasca ,poate sotul meu si prietenii lui il pot ajuta ..George ,ca asa se numea a fost incantat .In aceeasi seara am ajuns "acasa".Sotul meu inca nu plecase si a fost incantat sa ma vada si sa ma prezinte !Prezentarile sunau cam asa :Felicia -Genovica( tiganca ,ciorditoare -nu stiu tiganeste )..Felicia -Paris (tigan cotzcar-nu stiu tiganeste),Felicia-Roma (tiganca de matase -nu stiu tiganeste),Felicia-Parpandel (tigan notist ,nu stiu tiganeste ),Felicia-Leonardo(tigan cocainar ,nu stiu tiganeste ) Felicia-Simioana (tiganca 2lei punga , 3 lei ciunga ..nu stiu tiganeste ) ,Felicia -Florin (tigan spargator de case ,nu stiu tiganeste ... )Felicia -Bodo ,(ciorditor ,din cei sapte frati ..cautati de interpol ..nu stiu tiganeste ) ! Am fost incantata !... Nu cunoscusem toata viata atatea somitati cate cunoscusem in doua ore de Germania !
Apartamentul in care locuia sotul meu ,era compus din doua camere minuscule ,o baie si un hol pe care era improvizata o bucatarie ,cu un aragaz de voiaj ,un mini frigider ,un dulap si un coltar pe care ma minunam cate persoane pot incapea .....In prima camera statea Tiganca de Matase ,cu sotul ei Cotzcarul si doi copii superbi ,o fetita de cinci ani si un baietel de vreo doi si ceva ...In cealalta camera ,locuia sotul meu ,eu si acum si George . Camera avea patru paturi suprapuse ca la penitenciar ,dor ca erau din lemn...Intre paturi mai ramanea cam un metru de trecere .Camera mai avea un dulap ,o masa si un televizor urias alb -negru ,pe care sotul meu in cinstea mea il adunase de pe strazi ..In prima seara ,sotul meu a tinut sa-l initieze pe George in "tainele de noapte" ale orasului si deci l-a dus la bordel ! Eu am ramas "acasa" ...cu conlocatarii nostrii si nu numai ... Tiganca dematase ,avea o bunica (tot de matase!) ´,cu ochelari de aur ,foarte distinsa ,de multi ani stabilita in Germania ,care se simtea foarte bine la nepoata ,o vizita zilnic insotita de alte rude "de matase " (...si erau multe...)..Totul bine si frumos ,dar bunica era cam senila si cand se ducea la toaleta "iesea"din chiloti ... Daca aveai ghinionul sa intri dupa ea ,ii gaseai expusi langa W.C. ..Dupa cateva ore de conversatii ...intelectuale am inceput sa ma nelinistesc de intarzierea sotului ! "Cocainarul " a incercat sa ma consoleze :Staaaai TUUuuu linistita ...ca nu are ce sa i se intample ...aici daca faci pe nebunu` pune gaborul "trancanul" la spate !Atunci , l-am privit direct si i-am raspuns cu vocea mea suava :Poate-ti pune tie "trancanul "la spate ...ca fatza ai! M-am retras elegant .Tiganca de matase le-a susurat :Am citit-o ,e tare Gagica..e unsa cu toate alifiile !Baietii s-au intors destul de tarziu .Ne-am uitat cu totii la filme de groaza ...Rulau unul dupa altul ..Ma amuza copios spaima lui George ,care nu era deloc simulata ... Asa ne-a prins dimineata ,cand am auzit prin peretii subtiri ...cum Cotzcarul suparat ,cu o voce ragusita ii spunea "celei de matase" :....Haoleeeeeo ...faaaaaaa ..bagami-as calca-mi camasa "la coste" ! ...Ea suparata flesca raspundea :"Ma lasi ....puneati-as ..p.... pe fatza ...ca ma doare capuuuuuuuu " ! Puradeul plangand :Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ....ma caaaaaaaac!Ne uitam unii la altii ,cu aceasi privire cu care urmarisem filmele de groaza !
Ce frumoasa este viata!

1 Kommentar:

  1. Cat de frumoase devin episoadele vietii noastre atunci cand le privim intorcand capul...frumoase amintiri, daca nu le-am avea nu am avea ce sa povestim copiilor si nepotilor cand stam la focul sobei:) Sunt mandra de tine!

    AntwortenLöschen