Montag, 22. Februar 2010

Viata e frumoasa!

Iarna aceasta a fost cam grea ,dar frumoasa ca iernile copilariei ..cu zapada multa ,flori de ghiata pe geamuri ,oameni de zapada ,focul trosnind in soba ...si deliciosul miros de tuica fiarta ! Patru generatii la o masa jucand carti ! Se poate cumpara sau inchiria asa ceva ? Nu .Trebuie sa faci parte dintre norocosi ,dintre cei favorizati de viata .
Am plecat pe una din cele doua faimoase autostrazi cu un autocar .. M-am asezat pe scaunul din fata ca sa nu pierd vreo imagine ...Pe locurile din spatele meu statea fina mea de patru ani insotita de mama ei . Mitica era super incantata ca o sa facem focul ,o sa ne jucam cu zapada ...o sa facem un om de zapada ... Era asa de fericita ca o sa poata faca ce vrea ,ca poate sa topaie fara "sa o trezeasca pe Miruna de la doi "..incat a adormit cu un zambet pe fata ! Eu am inceput sa vorbesc incet cu mama ei prin despartitura dintre scaune ,despre ...viata ! Peste un sfert de ora ,o Doamna ,foarte Doamna ...care se tot sucea pe scaun si-si dadea ochii peste cap ,ca o gaina batrana care a facut un ou si vrea sa atraga atentia ,cotcodaceste :Doamna ,nu vrezi sa va asezati aici ,ca sa comunicati mai bine ...ca deranjati!I-am raspuns amabila ca stau foarte bine acolo si comunic cu placere cand pot sa privesc ochii celui care ma asculta ,din pozitia aceea ar fi fost imposibil .Am continuat sa vorbim pe acelasi ton .La Pitesti ,doua Pirande uriase ,cu dinti de aur si troznind de sanatate ,incercau sa ia o informatie de la sofer .. Doamna in culmea exasperarii ,tot incerca sa le faca sa se aseze ...Soferul ,le-a linistit ,pe cele doua Pirande ,spunand ca o sa mai faca o oprire ... Doamna si-a pus haina de blana ,eleganta si scumpa si a coborat sa fumeze o tigare ... Pirandele auzind raspunsul soferului zic : Asa sefule ,saru`mana ,mancati-as (nu stiu ce !) ca huitee..o deranjaram si pe Doamna ! Eu le linistesc afirmand :Doamna ,era "deranjata " mai demult! Soferul coplecteaza ! Pe doamna o deranjeaza vesnic ceva ,ori e cald ,ori e frig ,ori miroase a ceapa ,ori a parfum .... Doamna tasneste in autocar ,pusa din nou pe harzta ...:Eu fac naveta in fiecare zi ,stiti asta ? ..Se vede Doamna ,ca sunteti foarte stresata si ..stresanta .La care Piranda gaseste solutia :Da`ia cucoana taxi ..sau cumpara-ti un Belisikopter sa nu te mai deranjeze ...lumeeeeea! Ilarie generala ! Doamna "neinteleasa" s-a asrzat sup aripa protectoare a soferului (spre disperarea acestuia )... Mi-au trebuit trei zile sa o lamuresc pe micuta mea finuta ca nu exista Belisikoptere ! Nu la noi!
Si iarasi spun : ce bine e ca Dumnezeu ne-a lasat asa diferiti ,ca ne-a dat simtul umorului (Noua romanilor in excces!) ...si ce frumoasa este viata !

1 Kommentar:

  1. Atunci inca nu stiam ce avalansa de necazuri se vor pravalii in curand peste mine!

    AntwortenLöschen